SOMMAR!!!!!

Gud vad jag älskar sommar, den som uppfann vintern måste alvarligt ha haft nått emot mig känns det som. Borde egentligen flytta till ett varmare klimat, men är nog för hemma kär för det >.<

Den här sommaren har verkligen haft sina upp och ner gångar... det kan man lugnt säga. Men nu tänkte jag bara fokusera på dom bra bitarna så kan vi gråta å vara depprimerade någon annan gång ;P

Vädert har verkligen inte varit något att klaga över, spec när det har legat kring 30+ och vindstilla (då mår bobban som bäst ^^) började sommare med tok mkt chill nere vid älven å fixa på sommar brännan tillsammans med öl, musik å kompisar. Kärlek till Bryggarbacken alltså, den kommer jag att sakna när jag lämnat Skell ^^
Finns inget bättre än att samla ihop lite kompisar, ta med sig högtalarna och knäppa en öl vid bryggan i backen när solen ligger på å dom arga målnen är långt bortom synhåll.
har även hunnit med en glassig tur med gummibåt längst med älven, synd att det bara blivit en gång än så länge. (måste nästan ta å försöka klämma in en till gång innan sommaren lämnar mig igen)


Så hade vi ju Midsommar också.
Som i vanliga sked ägde rumm ute i "OuterVillege" hos Mr. Chewburt. Hade sjukt kul. var ute vid 1-2 någon gång på dan, och då började supandet direkt.
Kan inte fatta att jag pallade å dricka så mkt som jag gjorde och fortfarande stå upp hela dan. tror det blev totalt en 7a Bacardi, en halv flaska Conjak, en halv Tequila, 10-14 Öl och random groggar och shottar som kompisar bjöd på :P
But I was going strong all night loong.
blev iaf massa sol, grillning, sång, dans, trevlig umgänge och för att inte glömma massa alkohol! ;P
lyckades till och med forma en egen religon med BoooB The Almighty som gud (aka my self (A))
och om ni vill joina så får ni höra av er till Frank eftersom att han ville vara överste präst ^^
allt som allt en väldigt lyckad midsommar, lyckades även få mig hem å sova i min egen säng :) inte alltid man lyckas med det när man har åkt 5,5mil långt ute i ingenstanns.


Sen så vare dags för Stadsfesten eller "Skellefteå festivalen" som det en gång i tiden var kallat.
Det är iaf en 4dagars festival som man i kort och gott betalar in sig på för att få dricka dyr och utvattnad öl, eftersom dom aldrig direkt har något musikutbud att skryta med. Var iaf ut ons och fredag.
Onsdagen började med förfestande uppe i ok-backen tillsammans med några få godavänner, sedan så rörde vi oss in mot området eftersom att det gratis inträde på onsdagen så då är det väll lika bra att passa på å klämma lite på området, Torsdag var jag på begravning. På fredag så började det med förfest hos världens bästaste Michelle å hennes Crazy vänner, så det blev öl-spel, sång och dans nr. sen så for vi in mott området för att se Robyn och självfallet så lyckades vi ju anlände mitt i sista låten. Så kvällen fortsatte med att jag försökte ta hand om en lite för full Michelle som jag självklart tappade bort i första öl-tältet, men som tur var så träffade jag Biggan å drog med henne på efterfest sen. där vi var tvungen att krypa genom buskar å klättar upp för balkongen å bryta oss in, eftersom att fest värdinnan inte hade kommit hem än ;P
På lördagen kastade jag in handuken å la alkoholen på hyllan för första gången sen sommaren började. så det blev en seeeeeg bakisdag på Michelles soffan med Pizza och Cola


Sen fyllde jag ju år också, Det blev en mkt trevlig födelsedagsmiddag på Nygatan 57 tillsammans med familjen. Fruktansvärt god mat måste jag tillägga, ett ställe jag starkt rekomenderar ^^
Sen hade jag en kompis som också fyllde år samma vecka så när helgen kom så slog vi ihop oss med en ute fest å drack, grillade och mådde gott ^^ drog sedan ut på All-stars för att dansa, men blev där jag blev dissad av min "så kallade vän" ;P som skulle dansa med mig, men hon hade annat för sig. och kort efter det blev jag utsläng pga att bartendern inte kan skikta eller ta kretik. (känns som att det borde vara en grundegenskap som bartender? men men...) stötte då på Chewbert å Lidman just utanför, så dom tog ner mig till älven för lite chill å ett nattdopp ^^


Sist men inte minst så var det Trästocksfestivalen 2011
Vilket jag måste säga var en utav dom roligaste helgerna i hela mitt liv. Trots att mitt nya fina festival tält blev vandaliserat å bara var å snöra, två väldigt nära å kära vänner till mig blev nedslagna och nån skum fillur som ville bråka med mig, efter att jag skällt ut han å tyckt att han skulle uppföra sig som folk :P Så hade vi vårt grymma camp "Fest hos Didrik", Alla gammla och nya vänner, Ume tjejerna, Boliden gänget, Fylla och kärleksbubblor, allt var helt magiskt fantastiskt awesome. För er som inte vet så är Trästocksfestivalen en gratis musik festival som i år hade 20års jubileum. Campingen kostar 350spänn med det kan man lätt leva med ;D
Var lite besviken på musikutbudet iår dock, med tanke på att det var 20års jubileum.  Men jag fick se Radon Raiders (ett tok grymt 8-bit influerad instrumental band) och min nya stora kärlek Tove Styrke, trots att Didde och Ian stod bakom mig å bara skrattade åt min kärleksförklaringar som jag skrek ut i fyllans dimma så var det faktist en riktigt bra spelning. Men hon ska jag gifta mig med en vacker dag och så äre bara!!! *stampar hårt i backen* ;P Så Tove om du läser det här så vet du hur din framtid ser ut.. 2 barn, Volvo, Villa, Katt & Hund med mig ;P
Annars hade jag bara huuuur kul som hälst, och gjorde tydligen ett namn för mig ^^
Vill tacka alla som hjälpte till att göra denna helg så awesome som den blev, och vi syns igen nästa år för då kör vi igen! <3
Världens bästa bror var också här på besök den veckan vilket var underbart, med tanke på att han bor i Oslo och att jag inte träffat han på 1,5år. Så det var mkt häng med han också under veckan och festivalen... synd att han bara stannade en vecka dock. Men ska försöka få mig ner å helsa på han till hösten :) har saknat han som fean.


Det var lite uppdates från sommaren som varit, missat en grejj men det skriver jag om lite senare ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0