Det doftar risgrynsgröt, bacon & chokladkaka

Kronobiologi är ett intressant ämne. Läran om den inre klockan.
Dom som känner mig väl vet att jag är lite av en nattuggla, fungerar och trivs bäst på natte tid. Håller därför på med ett litet experiment just nu och vrider om dygnet helt. Tänker nämligen gå å lägg mig direkt man kommer hem från plugget och stiga upp där nån gång vid 23-24 nån gång.
Tror att jag kommer få lite mera gjort här hemma och fungera bättre på skolan. För som det varit på senaste har jag bara gått omkring och kännt mig trött mest hela tiden och inte orkat så mkt annat än att äta, mysa och sova.
Har inte känt mig så aktiv på utbildningen som jag borde pga av att jag mest bara längtar hem till sängen.
Så jag har googlat lite på kronobiologi för att få lite mera koll på hur det hela funkar hur man ska lägga upp kost osv och hur lång tid det kan ta innan man har dygnsrytmen som vana.
Är nu inne på vecka två av experimentet och måste säga att första veckan gick lite sisådär. Men det är nog mest för att jag tog å impulslånade Marcus XBOX när jag fick veta att han skulle bort en vecka. Så har spenderat veckan tillsammans med Batman och Zombies. Det vill säga Batman Arkham City och Dead Island.
Två sjukt bra spel men måste säga att Batman levde över mina förväntingar. Länktar tills jag har mitt eget XBOX och kan lägga ner tid på att klara det till 100%. Så den gångna veckan har mest varit full av mys, tv-spel och sömnbrist.
Men nu kör vi på hårt! Känner jag att det gott bra efter den här veckan och att jag ska fortsätta med detta så blir det att fokusera på att få till kosten också. Så att jag kan få in magen på den här rytmen också :)
Inatt... eller imorse kanske man ska säga.. - beror väll på hur man vill se det?
så tog jag en liten rask promenad när jag vaknade eftersom jag tappat det här med träningen på senaste. (fan vad vardags sakerna ska knasa till sig när man är nykär ;D ) Sen har jag pluggat lite och käkat gröt med en skiva bacon till "lunch". Har till och med bakat en chokladig kaka... Tyvärr vart inte kakan så god, så vi får se om det blir så att den hinner stelna å bli dålig innan den ätits upp.
Såg även en ganska grym film som heter Hanna. Om ni någon gång sitter å funderar på vad ni ska se så se den. Helt klart sevärd. Känns som att huvudrolls innehavaren Saoirse Ronan kan vara en ny favorit. Ska bli spännande att se vars hennes karriär går med tanke på att hon är så ung. Nu när jag är inne på film måste jag även tillägga att jag å Biggan var å titta på Tintin förra vecka och den var sjuuuuukt bra!! Ytterligare en sak som också levde över mina förväntingar och det är ändå ganska häftigt med tanke på att dom var redan ganska högt uppsatta bland mina förväntningar både Tintin och Batman.

I övrigt vill jag bara säga att det är bara 12 dagar kvar tills jag har Zelda i min hand. Jävlart vad jag länktar.. kan knappt berga mig. Om jag bara visste att det fanns i någon lagar lokal i Sverige någonstanns så hade jag nog planerat värsta kuppen för att få tag på mitt exemplar redan nu, ala Danny Ocean style ;)

Vill igen be om ursäkt till mina trogna läsare. Ni är inte så många men ni är några stycken iaf, och jag vet att ni gnäller över att jag inte skriver lika ofta längre :P Jag ska bli bättre. Men ni vet väll själva hur det är när man träffat någon ny. Man är egentligen inte så himmla spännande för omvärlden just då..
Men ska försöka få in det på rutin att skriva lite efter "morgon" promenaden ^^
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, slå på något häftig tunggung och fortsätta med pluggandet.

Bara 12 dagar... iiiiiiiih!! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0