Fjärilarnas Planet

Solen skiner och fåglarna kvittrar utanför mitt fönster, det rasslar från träden när vinden tar ta i grenarna och det kommer att blir en strålande dag.......... Näe nu ska jag inte sitta här å ljuga.
Det är kolsvart, knäpptyst och kallt utanför mitt fönster. Ända ljuden kommer från tv'n, kaffe kokarn och mina fingrars dansande över tangentbordet.
Skulle vara jävligt gott med en cigg till kaffet men för sån lyx måste jag till macken först. Sen så tänkte jag igår att det är väll lika bra å försöka sluta nu. Tanken är inte lika lockande ikväll måste jag säga.
Ska väll ta en rask promenad efter kaffet, så chansen finns ju att den går raka vägen förbi Shell >.<

Om jag ska ta å gå in på någon lite pinsamt å erkänna något som inte så många personer i den här världen vet. Så har jag en liten räddsla för fjärilar. Jag känner bara hur hela internett skrattar åt mig just nu men jag kan inte hjälpa det. Dom ser ju så fruktasvärt onda ut. Sen behöver ingen ha sådär mkt starka färger för att skaffa vänner. Nånting fuffens har dom för sig det se man ju helt klart.
Jag å Biggan har skämtat om att dom är ute efter att ta över världen Planets of the Apes style. Det vill säga Planet of the Butterflies. Har som bara lekt med idéen å tyckt att det våre en väldigt lustig men halvskrämmande tanke. Tills jag hittade den HÄR filmen på youtube och insåg att det kommer att blir verklighet. :O
Kolla in videon jag väntar...... Ser du nu hur stora larverna har börjat bli. Jag menar 15% per år växer dom i storlek, förstår du hur mkt det är!? Fatta hur stora fjärilar som kommer från dom dära badboysen 0.o
Och om dom fortsätter att växa och utvecklas så är det ju bara en tidsfråga innan det kommer en gigantisk fjäril med fem meter mellan vingaspetsarna som swoshar förbi, plockar upp mig och släpper mig från 100m höjd.
Men vi får väll hoppas att 2012 tar hand om det hela innan dess. Så jag slipper stå öga mot öga med en såndär äcklig sak.

On other noters...

Bara 11dagar kvar nu!!!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du är absolut inte ensam i din fjärilsfobi..

På sommaren verkar dom dessutom gilla att sitta och småhotas i min sovalkov och just när jag ska blunda ögat uppenbarar dom sig för mig med deras äckliga smaskade vingljud mot väggarna.

Riktigt vidrigt!

2011-11-08 @ 15:13:43
URL: http://spontantcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0