Occupy the World!

Titta på det här å våga säga att du inte blir upprörd

Måste säga att det gör mig jävligt glad att se det här samtidigt som jag blir sjukt upprörd och förbannad.
Glad är jag för att befolkningen äntligen börjat säga ifrån. Glad när jag märker att man tydligen inte kan trycka ner ett folk hur långt som helst. Att tillslut så säger dom - stop! nu är det nog, och börjar trycka tillbaka.
Upprörd och förbannad blir jag på den "nya" regeringen som säger att dom är där för förändring, där för folket och att det är dags för något revulotionerande.
Men samtidigt ignorerar sitt eget folk när dom stor där å kräver förändring.
Dubbelmoralen i att stödja dom "mindre" ländernas folk när dom säger ifrån. Men samtidigt ta i med järnhandsken å slå sitt eget rakt i ansiktet.
Visst Obama har gjort mkt bra och verkligen tagit tag å börja styra om USA's koruppta system. Men nu verkar han nästan ha sjunkigt ner på samma nivå som sin föregångare.
Kanske är att ta i lite, men börjar nästan se ut som att även Obama låtit sig köpas. Jag menar hur svårt är det bara för han å säga åt poliskåren, senetatorer och borgmästare att bara låta dom vara. Och sen försöka medla en lösning. Det är väll ända han som är "chef" så att säga.

Occupy rörelsen är nog det bästa som hänt våran generation. Det nya -69 som vissa vill kalla det. Så jävla skönt å bara känna att nu är det fan nog. nu måste det bli någon förbättring. Dom rika ska inte få styra världen. Världen är till för folken, för gemene man. Inte för han som föddes med en silversked upp i baken. Visst han får också vara med, men han ska inte få någon större bit av kakan än jag.
Hade jag bara haft pengar till flygbiljetten så hade jag med glädje åkt dit och stått där med dom. Vill så gärna stå på frontlinjen och trycka på. Istället för att sitta här i mitt lugna trygga och gömma mig bakom data skärmen och bara tycka till om vad folk skulle och borde göra.. Jag vill aggera!

Samtidigt så tycker jag det är lite för lugnt här i Sverige. Har iof inte så stor koll på vad som händer i vår huvudstad och hur det ser ut där. Men med tanke på att man inte direkt hört något så känns det som att det inte händer så mkt. Vi borde helt klart visa vårat stöd för Occupy rörelsen. Även ställa oss själva utanför riksdagen och berätta för våra egna förädiska ledare att dom är fan dumma jävla rikemans egoister. Och att även vi har fått nog.
Du ska inte tjäna så sjukt bra på att vara politiker. Politiker ska man vara för att man vill vara med och göra en bättre värld för alla. Inte för att bli rik el rikare. Borde vara stadgad på att om man bara sitter och höjer sina egna löner och ser till så att det går bättre för sina egna investeringar och aktier så blir man avsatt på direkten.
En timlön på 120kr som det flesta andra är inte mer än rätt.
Sen att Moderaterna nu håller på med historie förfalskning borde dom fan få sitta i fängelse för!

Känner att jag är lite all over the place just nu. men känner så mkt politiskt förrakt just nu att jag kan fan inte hålla mig till en och samma punkt. Kanske lika bra att jag avslutar här då med några kloka ord från Skellefteås egen Pierre Pettersson

-USA, USA. Landet som knullar oss i röven varge dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0