What a Horrible Night to Have a Curse

Ända sen 8-bits eran har jag varit ett Castlevania fan. Och när det "nya" Castlevania konceptet kom i samband med Castlevania: Symphony of the Night så har jag bara blivit ett ännu större fan.
Bättre platforms serie får man leta efter.
Men en utav mina favoriter i serien har alltid varit Castlevania II: Simons Quest.
Vet att många är emot mig på den punkten. Men om man bryter ner spelet och tänker efter lite så ser man ju att utan det här spelet hade inte Symphony of the Night sett ut som det gör. Det var det första i serien som inte var linjärt och det har både ett levling system och ett vapen system.
Vet att det är ett jävligt bökigt och svårt spel. Det är stort, man dör ganska lätt och man får egentligen inga bra riktlinjer på vars man ska eller vad man ska göra. Men det gör samtidigt spelet så mycket bättre i det stora hela enligt mig.

Men jag har i några år nu drömt om en remake på spelet. Har även fundera på att börja pilla med det själv. Men tror inte att jag har disciplinen som krävs för att avsluta ett så pass stort projekt som förmodligen skulle ta något år.
Så tror du inte jag blev glad när jag i mitt random googlande hittade Castlevania II: Simons Quest Revamped. Äntligen har något förstått potensialen med det spelet. Dom har inte gått i samma riktning som jag hade gjort grafik mässigt. Men jag håller tummarna för att dom tweekat till spelet på rätt ställen och gjort det till det mästerverk det skulle kunna vara.
Nu har jag att göra i helgen iaf och nu sista timmarna innan man ska iväg på utbildningen :)

Om du även känner att du vill spela så kan du ladda ner det här.


Var även in på Game tidigare idag efter mitt möte på Oden. För att höra hur det kommer att se ut kring Zelda realesen. Till min besvikelse kommer dom inte göra något stort av det hela. Trodde dom skulle ha nattöppet och allt, men ikket.
Är tydligen inte tillräckligt många som har förhandsbokat. Blev även chockad när jag fick höra att lilla Skellefteå hade mest förhandbokningar i landet :O
Vart är världen på väg när det är mer människor som ser fram emot och hellre vill spela spel som Battlefield 3 än kultförklarade klassiket som Zelda?
Sen hur skrämmande det egentligen är med det antal miljoner människor som gillar att döda och leka krig i "realistiska" miljöer är väll en annan fråga.

- 7 dagar kvar ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0